Kolegium Nauczycielskie



Agata Wejtko

Nauczycielka klasowa - prowadzi klasę II a


Jedną z moich największych pasji są podróże, włóczęgi i spotkania z ludźmi. Kocham też gotować. Swoją pasję gotowania zrealizowałam tworząc z siostrą restaurację wegetariańską. Powołanie nauczycielskie zawołało mnie w roku 2015, kiedy to, oprócz posiadanego formalnego wykształcenia na wydziale romanistyki, zdobyłam także wykształcenie na Niezależnym Kierunku Pedagogiki zdobywając uprawnienia do nauczania w szkole waldorfskiej. Wraz ze swymi ukochanymi uczniami poznaję świat, bo rozwój i nieustanne zdobywanie wiedzy to cel mojego życia.



Anna Mynarska

Nauczycielka klasowa - prowadzi klasę II b
W tym roku rozpoczęłam swoją przygodę jako pomoc nauczyciela w przedszkolu. Od kilku lat zanurzam się i zakochuje w pedagogice waldorfskiej wraz z moją dwójką dzieci. Po latach pracy przy komputerze, rzuciłam wszystko, by móc pracować w tym fantastycznym miejscu. W pracy z dziećmi kieruje się sercem i wciąż czegoś się od nich uczę, to nieustająca praca nad sobą, ale też ogromna radość.
Wolny czas lubię spędzać w lesie, tam regeneruje swoje siły.

Joanna Staszko 

Nauczycielka klasowa - prowadzi klasę III a 
Dyrektorka Szkoły Podstawowej


Romanistka, w ostatnich czasach uczennica szkoły ogrodniczej. Jestem absolwentką wydziału Filologii Romańskiej na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyłam także Interdyscyplinarne Studia Humanistyczne PAN oraz Edukację Niezależną przy Uniwersytecie Warszawskim. Każdego dnia staram rozbudzić w swoich uczniach empatię oraz umiłowanie do odkrywania tajemnic świata. W życiu stawiam na Dobro, Piękno i Prawdę - uniwersalne wartości. Kocham podróże, w czasie których kolekcjonuję wizerunki świętych. Z klasami 6, 7, 8, zgłębiam tajniki ogrodnictwa i rolnictwa biodynamicznego.

Agnieszka Urbańczyk

Nauczycielka klasowa - prowadzi klasę III b

Jestem absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Zdobyłam wykształcenie w zakresie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolenej. Ukończyłam także podyplomowe studia Edukacji Niezależnej na Uniwersytecie Warszawskim. Miałam okazję zdobywać praktykę w wielu placówkach oświatowych w kraju, jak również poza jego granicami. Z bielską szkołą waldorfską jestem związana od dziesięciu lat. Obecnie jestem wychowawczynią klasy drugiej. Uwielbiam prace manualne, artystyczne. Wolny czas spędzam aktywnie, zdobywając beskidzkie szczyty.

Dorota Wojtasik 

Nauczycielka klasowa - prowadzi klasę IV a
Nauczycielka zajęć ceramicznych


Zawsze lubiłam chodzić do szkoły. Pamiętam drogę do podstawówki pachnącą czasem ligustrem i bzem, a czasem śniegiem i spalinami. Pamiętam cudowną panią Anię, która pozwalała nam na przerwach pleść warkocze ze swoich długich, złotych jak len włosów i pamiętam, jak wystawialiśmy "Świteziankę". Jak to dobrze mieć piękne wspomnienia - wrośnięte w duszę obrazy, zapachy, kolory i słowa - wciąż żywe. Trochę później ukończyłam Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. T. Kantora w Dąbrowie Górniczej, następnie studia na kierunku Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (filia w Cieszynie), uzyskując tytuł magistra sztuki; studia Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne na WSB w Dąbrowie Górniczej oraz Zarządzanie w Oświacie na tej samej uczelni. Ogrom wiedzy przyniosło mi Podyplomowe Studium Edukacji Niezależnej na Uniwersytecie Warszawskim na specjalności przedszkolnej, a w kolejnych latach - szkolnej. Z nieustającą przyjemnością wciąż biorę udział w konferencjach i szkoleniach, przede wszystkim tych, organizowanych dla nauczycieli waldorfskich. Praca w Szkole Waldorfskiej wymaga ode mnie nie tylko poszerzania wiedzy, ale również - a może przede wszystkim - samodyscypliny, rozwijania wrażliwości na drugiego człowieka oraz uważności. Zgłębianie natury dziecka tak, aby odkryć drzemiące w nim potencjały, wymaga bowiem nie tylko gruntownej wiedzy, ale właśnie uważności, wnikliwości, szacunku. Rozwijam się każdego dnia. Znów chodzę do szkoły. W drodze chłonę woń ligustru i bzu, a czasem śniegu i spalin. Przekraczam próg szkoły. Mówię - jestem, słucham - jestem. Jestem, ale i wciąż się uczę jak „dobrze być” dla moich uczniów. Staram się, by młodzi ludzie, których przyszło mi tu spotkać, chcieli się uczyć, lubili chodzić do szkoły i mieli z niej piękne wspomnienia. Kiedy nie jestem w szkole, pracuję w ogrodzie, wędruję z dziećmi po górach, pływam w rzece, czytam, śpiewam lub po prostu leżę na łące - jestem.


Judyta Babula

Nauczycielka klasowa - prowadzi klasę IV b


Beata Macudzińska

Nauczycielka klasowa - prowadzi klasę V b


Antropozofia i pedagogika waldorfska to moja inspiracja i styl życia, a bycie z dziećmi daje mi dużo siły i radości. To w zasadzie moje ulubione towarzystwo. Lubię góry, każde! Lubię czytać, medytować, słuchać muzyki. Czasami znajduję czas na grę na pianinie.
Ukończyłam polonistykę na Uniwersytecie Śląskim, z kolei studia waldorfskie w dalekim Madrycie. Tam właśnie robiłam dwie specjalizacje obejmujące zakres szkoły podstawowej oraz nauczanie przedszkolne. W hiszpańskim Valladolid przez kilka lat prowadziłam waldorfską "aulę maternal", czyli nasz żłobek (od 1,5 do 3 lat). Pracowałam także w przedszkolu waldorfskim. Po powrocie do Polski najpierw objęłam stanowisko nauczycielki zerówki, a później podjęłam się wychowawstwa w pierwszej klasie. Było to dla mnie duże wyzwanie. Teraz mam szczęście prowadzić trzecią klasę. Można mnie także spotkać w trakcie zajęć na świetlicy. Od tamtej pory wędruję z moimi uczniami przez epoki i nawzajem się od siebie uczymy. To wielka wartość.


Agnieszka Kąkol 

Nauczycielka klasowa - prowadzi klasę VI    
Nauczycielka języka niemieckiego


Ukończyłam filologię germańską na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Studium Edukacji Niezależnej przy Uniwersytecie Warszawskim. Kocham pedagogikę waldorfską i od wielu lat praca w szkole wypełnia mi większość dnia. Staram się jednak znaleźć czas na moje inne pasje: teatr, koncerty muzyki klasycznej oraz galerie sztuki. Uwielbiam być w podróży i poznawać nowe miejsca oraz kultury! Aby lepiej zrozumieć Amerykę Łacińską i jej mieszkańców, nauczyłam się j. hiszpańskiego. Pasją podróżowania staram się zarazić swoich uczniów; organizuję dla nich wycieczki i wędrówki po górskich szlakach. Jak większość nauczycieli waldorfskich z przyjemnością robię na drutach i szydełku. Ukończyłam dwuletni kurs „Prace ręczne w szkole waldorfskiej”.


Anna Halotta

Nauczycielka klasowa - prowadzi klasę I a


Marta Twardak

Nauczycielka klasowa - prowadzi klasę I b
Nauczycielka muzyki; logopeda szkolny


Ukończyłam Państwową Szkołę Muzyczną w Bielsku-Białej w klasie fortepianu i altówki. Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego kierunek Wychowanie Muzyczne, Studium Edukacji Niezależnej przy Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka podyplomowych studiów w zakresie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz logopedii. Kocham muzykę - gram w orkiestrze kameralnej na altówce. Gram również na skrzypcach, fortepianie, flecie, gitarze. Nie wyobrażam sobie życia bez muzyki, jazdy konnej i wycieczek górskich.


Dominika Żabińska

Nauczycielka klasowa - prowadzi klasę VIII
Nauczycielka języka angielskiego


Jestem absolwentką: filologii angielskiej; studiów podyplomowych z zakresu edukacji i terapii dzieci ze spektrum autyzmu; pedagogiki waldorfskiej. Ukończyłam również dwuletni kurs „Prace ręczne w szkole waldorfskiej”.
Lubię swoją pracę i dobrą kawę.


Katarzyna Górna-Oremus

Nauczycielka klasowa - prowadzi klasę VII
Nauczycielka religii; historii, nauczycielka współorganizująca zajęcia 


Teolog i reporter. Absolwentka Uniwersytetu Papieskiego im. Jana Pawła II w Krakowie. Kwalifikacje nauczyciela waldorfskiego zdobyłam, kończąc Podyplomowe Studium Edukacji Niezależnej przy Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyłam także studia podyplomowe z zakresu historii oraz pedagogiki specjalnej - Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
W szkole waldorfskiej uczę historii oraz religii. Interesuję się genealogią genetyczną. W swoim rodowodzie sięgam do XVIII wieku i na tym nie poprzestaję. Piszę reportaże o ludziach, świecie, który przemija. Jestem miłośniczką pieszych wędrówek po górach, dalekich i bliskich podróży w nieoczekiwane miejsca, skandynawskich sag, którymi tropem podążam, dobrej literatury, historii starożytnej i średniowiecznej. Jestem obecna w social mediach jako właścicielka profilu „Zamki w Polsce” (Instagram). Jako niepoprawna optymistka, dostrzegam w ludziach dobro. Uważam, że nosi je w sobie każdy człowiek. Wystarczy tylko odpowiednie podejście, dogodne warunki, aby pomóc mu wzrosnąć. Jestem przekonana, że nauczyciel powinien dodawać skrzydeł swoim wychowankom.


Agnieszka Midor

Nauczycielka języka angielskiego 

Absolwentka filologii angielskiej w Wyższej Szkole Zarządzania, Marketingu i Języków Obcych w Katowicach. Znajomość języka angielskiego doskonaliłam w trakcie kilkuletniego pobytu w Irlandii, gdzie uczęszczałam również do The Barkley Language School, Naas, Co. Kildare. Po rozpoczęciu pracy w Szkole Waldorfskiej brałam udział w wielu szkoleniach dla nauczycieli języka angielskiego organizowanych przez IAO Internationale Assoziation fur Waldorfpadagogik w Estonii, Łotwie, Niemczech i na Węgrzech. Uwielbiam samochodowe podróże małe i duże, góry i muzykę.


Anna Mazurek

Nauczycielka języka niemieckiego  

Ukończyłam studia licencjackie w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Suchej Beskidzkiej, magisterskie w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Częstochowie. Tajniki pedagogiki waldorfskiej zgłębiałam na kursach językowych m.in. w Estonii, na Litwie i w Niemczech.
Moje hobby to bieganie. Mam już na swoim koncie kilka maratonów  😀️


Dorota Wandzel

Nauczycielka języka niemieckiego

Na Uniwersytecie Wrocławskim studiowałam filologię germańską ze specjalizacją nauczycielską. Bardzo się cieszę, że ukończyłam właśnie ten kierunek. Czerpię energię z osiągania i działania. Moją motywacją w pracy jest kreatywność, a zabawę językiem bardzo lubię – do tego klej, flamastry i nożyczki. Uwielbiam poszerzać swoją wiedzę, dlatego nieustannie się dokształcam i rozwijam swój warsztat pracy.
Moim synom dziękuję za to, że nauczyli mnie: cierpliwości, wytrwałości oraz opanowania w najtrudniejszych momentach życia.
Wielką przyjemność sprawia mi upiększanie przydomowego ogródka.
Uwielbiam słuchać klasyki, muzyki instrumentalnej i techno.
Jeśli chodzi o filmy lub książki, to tylko takie, które opisują rzeczywistość -  nie lubię nic zmyślonego lub fantastycznego. Ot taka sobie jestem.


Tetiana Zrada

Nauczycielka muzyki

Muzyka zajmuje bardzo ważne miejsce w moim życiu. Zaczęłam się nią interesować już we wczesnym dzieciństwie. Gram na wielu instrumentach, takich, jak: gitara, ukulele, akordeon, fortepian, bęben, dzwonki, kalimba, flet, sopiłka, ale moim ulubionym jest bandura  - ludowy ukraiński instrument. Jestem liderem i założycielem zespołu „Zelenenebo” (Zielne Niebo) , w którym gramy i śpiewamy moje autorskie piosenki.  Fascynuje się ludowymi piosenkami, głównie słowiańskich narodów. Ciągle rozwijam się i pogłębiam    swoją muzyczną wiedzę - zarówno w praktyce, jak i w teorii.



Katarzyna Białecka

Nauczycielka chemii 

Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Łódzkiej. Po kilkunastu latach pracy w laboratorium chemicznym podjęłam się prowadzenia zajęć pozalekcyjnych w "Klubie odkrywców" i tam odnalazłam swoje powołanie nauczycielskie.
Bardzo lubię się uczyć, kocham muzykę klasyczną. Gram na fortepianie.


Szymon Flaka

Nauczyciel fizyki

Fizyk z wykształcenia, metafizyk z pasji.
Jestem absolwentem Politechniki Śląskiej na kierunku Fizyka Techniczna, specjalność: Optoelektronika od 2003 r. Jako nauczyciel pracuję od 2021 r.
w wyniku zmiany ścieżki kariery podyktowanej względami zdrowotnymi.
Od 2017 roku zajmuję się również naturoterapią (Licencjat Terapii Naturalnych). Jestem pasjonatem psychologii głębi.

Agata Dworniczek-Smołka

Nauczycielka matematyki

Absolwentka informatyki, ekonomii, matematyki, pedagogiki waldorfskiej oraz pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Moją pasją jest nauka i nauczanie. Nieustannie rozszerzam swój warsztat oraz metody pracy i cieszą mnie każde postępy uczniów. W codziennej pracy pomaga mi poczucie humoru.
W wolnych chwilach śpiewam, tańczę lub gram na fortepianie. Wieczorami, otoczona zwierzakami, projektuję biżuterię lub ręcznie wykonuję różne drobiazgi.


Adam Macudziński

Nauczyciel języka polskiego

Kwalifikacje nauczyciela waldorfskiego zdobyłem w latach 90. ubiegłego wieku, kończąc Podyplomowe Studium Edukacji Niezależnej przy Uniwersytecie Warszawskim. Jako trzeci nauczyciel klasowy w dziejach bielskiej szkoły waldorfskiej po latach powróciłem do swoich pedagogicznych źródeł.
Lubię podróże i piesze wędrówki po górach.


Mirela Gasparska

Nauczycielka świetlicowa 

Z bielską szkołą waldorfską związałam się w 2018 roku i czasami żałuję, że nie było mi dane uczęszczać do niej, gdy byłam jeszcze dzieckiem. Dostrzegam, ile dobra wnosi pedagogika waldorfska w życie każdego człowieka. Na tyle intensywnie, że podjęłam studia w tym zakresie na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyłam również resocjalizację na Uniwersytecie Jagiellońskim i wiem, jak ważny jest kontakt z naturą w sferze edukacji. To, z czym się najbardziej identyfikuję w edukacji niezależnej, to właśnie żywy kontakt z przyrodą i szacunek do świata, który nas otacza.
Czas wolny wypełniam górskimi wycieczkami, pobytem w lesie, gdzie znajduję ukojenie i harmonię. 



Karina Czernek

Nauczycielka arteterapii oraz zajęć ceramicznych  

Jestem malarką z wykształceniem pedagogiczno-artystycznym. Ukończyłam Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Cieszynie. Tytuł doktora w dziedzinie sztuk plastycznych otrzymałam na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Ukończyłam również kierunek Arteterapia w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego w Przemyślu. Jako autorka 20 wystaw indywidualnych, brałam udział w 25 wystawach zbiorowych. Zdobyłam kilka nagród i wyróżnień na ogólnopolskich konkursach malarstwa. W 2015 roku otrzymałam stypendium Miasta Bielska-Białej w dziedzinie kultury i sztuki.
Zajmuje się malarstwem i tkactwem artystycznym, ilustruję książki dla dzieci.


Joanna Rodycz-Cienciała

Nauczycielka terapii przez sztukę

Jestem absolwentką Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Cieszynie. Kolejne studia w Freie Kunstschule Mittelweg w Hamburgu i Emerald Foundation w Hadze zaprowadziły mnie poprzez sztukę (głównie malarstwo) do terapii malowaniem. Po 26 latach życia i pracy w Hamburgu oraz innych miejscach wróciłam do rodzinnego Bielska-Białej. Maluję, prowadzę kursy i zajęcia artystyczne oraz terapię malowaniem, m.in. w bielskiej szkole waldorfskiej. Uczę terapii malowaniem w Emerald Foundation w Hadze. Experymentuję z permakulturowym dzikim ogrodem, ziołolecznictwem i eksploruję pobliski las. Żywy obraz kolorów, który noszę w sobie jest moim doradcą w pogłębianiu wiedzy o świecie i człowieku. Zatrzymuje mnie w Tu i Teraz. Czerpię z niego inspiracje i siły do działania.
Jestem mamą Aleksandry i Mateusza. Niedługo zostanę babcią!


Jarosław Kasprzyk

Nauczyciel rzemiosła  

W szkole prowadzę zajęcia pod nazwą Warsztaty w drewnie – staram się razem z uczniami wydobyć to, co najpiękniejsze z drewna. Wspólnie rozbudzamy naszą kreatywność zaangażowani w coraz to bardziej niezwykłe projekty. Z drewnem mam do czynienia od czasów szkoły średniej – Technikum Leśnego. Tam poznałem tajniki wykorzystania różnych gatunków drzew, co teraz pozwala mi w szkole, wspólnie z uczniami, dobierać odpowiedni materiał do prac. Czyniąc to, z szacunkiem do materii, zagłębiamy się w ducha tradycyjnego stolarstwa. Przez wiele lat prowadziłem zajęcia edukacyjne związane z ochroną przyrody. Na warsztatach w drewnie tworzymy rzeczy, które mogą pomóc przyrodzie – wykonujemy m.in. budki lęgowe, karmniki oraz domki dla zapylaczy.
Dzieci mówią o mnie Pan z Drewna 🙂


Grzegorz Migdał

Nauczyciel metaloplastyki


Anna Turyna

Psycholog szkolny


Adam Barczak

Psycholog szkolny


Ewelina Kasperek-Szymik

Nauczycielka współorganizująca zajęcia w klasie III a 

Ukończyłam studia na kierunkach: Pedagogika Resocjalizacyjna, Integracja Sensoryczna, a także Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu oraz zespołem Aspergera. Dodatkowo miałam okazję ukończyć wiele ciekawych kursów podnoszących moje kompetencje zawodowe: Socjoterapia czy Choreoterapia. W szkole pełnię rolę nauczycielki wspomagającej, czyli tzw. „cienia”. Moją miłością jest taniec, dzięki któremu wyrażam siebie, a swoją pasję mogę realizować na co dzień, tańcząc w Teatrze Tańca Samaya. Jako instruktorka tańca prowadzę również zespół taneczny. Od zawsze pracowałam z młodzieżą i dziećmi, od których uczyłam się wiele zarówno o świecie jak i o sobie. Możliwość bycia z grupą daje mi dużo energii i radości, szczególnie, gdy wpływanie na te piękne jednostki przynosi pozytywne rezultaty. Dzięki wszystkim napotkanym przeze mnie dzieciakom oraz młodym ludziom dziś wiem, czym jest słuchanie, akceptowanie, cierpliwość, zaufanie, „podążanie za” oraz, co oznacza w ich mowie słowo „sus”.


Przemysław Lorek

Nauczyciel współorganizujący zajęcia w klasie IV b
Nauczyciel świetlicy



Regina Mańdok

Nauczycielka współorganizująca zajęcia w klasie IV b


Joanna Tomiak

Nauczycielka klasowa - prowadzi klasę V a
Pedagog specjalny

Ukończyłam Oligofrenopedagogikę w Kolegium Nauczycielskim, Pedagogikę Wczesnoszkolną i Przedszkolną na Uniwersytecie Śląskim oraz Edukację, terapię i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w IP. Obecnie studiuję na drugim roku (UW) na kierunku Edukacja Niezależna. Uwielbiam podróże (małe i duże), zwiedzanie (w szczególności zamków i skansenów) oraz spacery (zwłaszcza w Bieszczadach).
Interesuję się psychologią.


Agnieszka Lorek

Nauczycielka współorganizująca zajęcia w klasie II a

Z wykształcenia jestem polonistką. Ukończyłam studia na Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej.
Uwielbiam pracę z młodzieżą, w szkole prowadzę kółko literackie, na którym staram się „zarazić” miłością do pisania, czytania i tworzenia. Wspieram uczniów w organizowaniu gazetki szkolnej, dokumentowaniu życia i tradycji szkoły oraz otaczającego świata. Jestem molem książkowym ze szczególnym zamiłowaniem do fantastyki, starych kryminałów, XIX-wiecznej Anglii, “Mistrza i Małgorzaty”. Jestem też fanką legend, ludowości i folkloru (w szczególności polskiego, z naciskiem na góralską stronę). Lubię dobrą muzykę, koncerty i herbatę. W wolnym czasie zwiedzam Polskę, ciągle poszukując w niej inspiracji.




Waldorfska Szkoła Podstawowa
im. Cypriana Kamila Norwida

Adres: ul. Pocztowa 22,
43-300 Bielsko-Biała

Tel.: 797 172 566
szkola@waldorf-bielsko.edu.pl



Waldorfskie Liceum Ogólnokształcące
im. Cypriana Kamila Norwida

Adres: ul. Pocztowa 18,
43-300 Bielsko-Biała

Tel.: 690 167 977
sekretariat-liceum@waldorf-bielsko.edu.pl